תיעוד מוזיקאלי • החזנים והמקהלות שרו ממיטב יצירות השבת

    דוד לזר 5 Comment on תיעוד מוזיקאלי • החזנים והמקהלות שרו ממיטב יצירות השבת
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תחת הכותרת "בזמירות נריע לו" ערכה מקהלת "בזמירות" בניצוחו של יותם סגל את קונצרט החזנות הייחודי בשבוע שעבר באולם 'שרת' בפתח תקווה, ואירחה את מקהלת "בנימין" ואת החזנים שלמה גליק, דוד וינבך, אברמי רוט, יעקב רובין וראובן פינסקי ששרו "ממיטב יצירות שבתות החזנות".

    מקהלת "בזמירות" שנחשבת כיום למקהלה המובילה בליווי חזנים בשבתות חזנות, חגגה שמונה שנים להיוסדה בדרך הראויה ביותר – בקונצרט בסגנון הקרוב ביותר לתפילה עם מנחם בריסטובסקי על הפסנתר ויותם סגל על העיבודים והניהול המוסיקלי.

    במהלך הערב הושמעו יצירות מקוריות של המנצח עצמו כגון 'מי שעשה ניסים', 'מי שברך לקהל' ויצירות נוספות ויחודיות למקהלה, לצד יצירות מוכרות ואהובות בתפילה כמו 'ממקומך' של וידר, לאל' של ברוך-בן ברוך, 'השיר שהלויים' של אלתר וגנטשוף ועוד.

    המקהלות השתתפו בכל היצירות והחזנים הופיעו לאורך רוב הקונצרט בדואטים בטריו ואף בשיתוף פעולה מלא של כל החמישה.

    את היצירה "קהילות הקדש" של מלבסקי פתח המנחה צביקה פלורנטל במונולוג מרטיט לב ואישי על הוריו ששרדו את השואה והיצירה התחילה בפתיחה מיוחדת לאב הרחמים במנגינת, שריפה, אחים שריפה ולא נותרה עין יבשה באולם.

    לצד יצירה שכזאת שרה מקהלת בנימין את הפיוט "יגדל" שהולבש על מנגינת "אברהם אבינו" הידועה בלאדינו, והגימיק היה – ליווי בבוזוקי של זמר הבס הצעיר של מקהלת "בזמירות" שמוליק פלורנטל, לכל תשואות הקהל.

    הקונצרט הסתיים בקטע קצבי ומקפיץ של 'עושה שלום' בלחנו של ר' שלמה קרליבך שגרם לקהל לעמוד על רגליו ואף חברי המקהלה התקשו לעמוד במקום והחלו לרקוד לצלילי סולו הפסנתר של מנחם בריסטובסקי תוך כדי שהם סוחפים גם את המנצח.

    לאור הצלחת הערב, הוחלט להמשיך ולהציג את הקונצרט "בזמירות נריע לו" לפני קהלים נוספים ובאולמות גדולים היכולים להכיל את הקהל הגדול של חובבי החזנות בארץ.

    צפו בקליפ מסכם מהקונצרט:



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      וואאוווו מטורף!!!!!!!
      מוזיקאלים ברמות על!!!!!